رونمايي از فيلم محمد(ص)

آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 177
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 431
بازدید ماه : 416
بازدید سال : 5816
بازدید کلی : 146125

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
نظرات
در آستانه نمايش عمومي فيلم سينمايي محمد (ص) تبليغات شهري اين فيلم در سطح شهر تهران به صورت گسترده آغاز شده است.

برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - عكس هاي فيلم محمد(ص) - پخش جهاني فيلم محمد(ص) - تبليغات شهري فيلم محمد - تبليغ فيلم محمد ص
+ نوشته شده در سوم 6 1394ساعت   توسط م.ر فرزین | (2) نظر

عكس هايي از تبليغات فيلم محمد رسول الله در تهران


 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فيلم محمد رسول الله آخرين ساخته مجيد مجيدي همزمان با ميلاد حضرت ثامن الحجج پس از مراسم افتتاحيه بين المللي در مونترال كانادا در تهران و تعدادي از سينماهاي شهرستانها كه براي اكران اين فيلم فاخر بين المللي تجهيز شده اند اكران خواهد شد.
 
تبليغات فيلم محمد رسول الله در تهران +تصاوير
 
تبليغات فيلم محمد رسول الله در تهران +تصاوير
 
بر اين اساس با همكاري سازمان زيباسازي شهرداري تهران از امشب تبليغات اين فيلم در قالب نمايش تعدادي از تصاوير فيلم و احاديثي از پيامبر در بيلبوردهاي تهران اكران خواهد شد. بيشترين تعداد تصاوير فيلم در گرداگرد ميدان انقلاب و ميدان وليعصر به نمايش در خواهد آمد.
 
تبليغات فيلم محمد رسول الله در تهران +تصاوير
 
تبليغات فيلم محمد رسول الله در تهران +تصاوير
 
تبليغات فيلم محمد رسول الله در تهران +تصاوير
 
اين در حالي است كه مجيد مجيدي حتي راضي به درج نام خود و ديگر عوامل فيلم بر روي بيلبوردهاي اطلاع رساني و تبليغاتي نشده و هدف اصلي از اطلاع رساني و تبليغات را تنها يادآوري نام و منش پيامبر رحمت(ص) دانسته است.

برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - مجيد مجيدي - عكس هاي فيلم محمد(ص) - زندگي انبياء(ع) - پخش جهاني فيلم محمد(ص) - تبليغات شهري فيلم محمد - تبليغ فيلم محمد ص
+ نوشته شده در سوم 6 1394ساعت   توسط م.ر فرزین | (1) نظر

تيزر فيلم محمد رسول الله؛ تيزر 3 طواف كعبه


 
+ نوشته شده در اول 6 1394ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

فيلم محمد رسول الله رويداد بزرگ جشنواره مونترال انتخاب شد


 

نمايش در سي و نهمين جشنواره جهاني فيلم ‌مونترال اولين اكران جهاني اين فيلم خواهد بود و از سوي مقامات جشنواره به عنوان رويداد بزرگ اين جشنواره سينمايي خوانده شد.

در سايت جشنواره مونترال آمده است: اين فيلم اسطوره‌اي ۱۷۱ دقيقه اي درباره سال‌هاي اوليه زندگي پيامبر اسلام است كه با بودجه ۵۰ ميليون دلاري ساخته شده و به عنوان گران ترين فيلم ساخته شده در ايران شناخته مي‌شود. براي توليد اين فيلم پنج سال زمان صرف شده است.

سرژ لوسيك رييس جشنواره جهاني فيلم مونترال در اين باره گفت: اين جشنواره افتخار دارد كه اين امكان را به دست آورده تا ميزبان افتتاحيه اين كار باارزش و مهم باشد؛ فيلمي با اهداف بالاي هنري با مخاطباني بسيار گسترده. 


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - عكس هاي فيلم محمد(ص) - الفيلم العالمي - نظر شخصيت ها درباره فيلم محمد(ص) - پخش جهاني فيلم محمد(ص) - فيلم محمد در شبكه هاي اجتماعي - اكران جهاني فيلم محمد(ص)
ادامه مطلب
+ نوشته شده در سی یکم 5 1394ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

محمد رسول الله (هشتك لبيك جهاني به فيلم محمدٌ)


 
+ نوشته شده در سی یکم 5 1394ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

آغاز پيش فروش فيلم محمد رسول الله (ص)


 

غلامرضا فرجي سخنگوي شوراي صنفي نمايش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اينكه پيشنهاد افزايش قيمت بليت فيلم سينمايي «محمد رسول الله (ص)» به كارگرداني مجيد مجيدي در جلسه دوشنبه دوم شهريور ماه شوراي صنفي نمايش بررسي مي شود، توضيح داد: موسسه «نورتابان» توليدكننده و پخش كننده فيلم سينمايي «محمد رسول الله(ص)» در جلسه اين هفته شوراي صنفي نمايش پيشنهاد افزايش قيمت بليت اين فيلم را ارائه مي دهد تا مورد بررسي قرار گيرد.

وي در پاسخ به اينكه چرا قبل از تصويب شوراي صنفي نمايش بليت اين فيلم در سينماها با ۲۰ درصد افزايش قيمت پيش فروش مي شود، بيان كرد: قيمت بليت اين فيلم در سينماهايي كه داراي سيستم D سينما هستند، ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است؛ چرا كه قيمت بليت نمايش فيلم با اين سيستم بيشتر است.

فرجي در پايان تاكيد كرد: البته اين امكان وجود دارد كه قيمت بليت فيلم سينمايي «محمد رسول الله(ص)» در سراسر كشور ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شود چرا كه زمان نمايش اين فيلم ۲ ساعت ۵۸ دقيقه است و هر سينما تنها مي تواند سه سانس در طول روز داشته باشد.

فيلم سينمايي «محمد رسول الله (ص)» جديدترين ساخته مجيد مجيدي از چهارشنبه چهارم شهريور ماه در سينماهاي تهران و شهرستان اكران مي شود.


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - الفيلم العالمي - پخش جهاني فيلم محمد(ص) - اكران جهاني فيلم محمد(ص) - تبليغات شهري فيلم محمد - تبليغ فيلم محمد ص
+ نوشته شده در سی یکم 5 1394ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

صفحات رسمي فيلم محمد رسول‌الله در شبكه‌هاي اجتماعي


 

صفحه آپارات فيلم محمد ص: http://www.aparat.com/muhammadmovie

صفحه اينستاگرام فيلم محمد ص: https://instagram.com/muhammadmovie

صفحه تيوتر فيلم محمد ص: https://twitter.com/MuhammadMovie

صفحه فيس بوك فيلم محمد ص: https://www.facebook.com/MuhammadMovie2015

صفحه گوگل پلاس فيلم محمد ص: https://plus.google.com/118278991953968892053

صفحه آپارات فيلم محمد ص: http://www.cloob.com/muhammadmovie

صفحه لنزور فيلم محمد ص: http://www.lenzor.com/muhammadmovie


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - دانشجويان حامي فيلم محمد(ص) - پخش جهاني فيلم محمد(ص) - فيلم محمد در شبكه هاي اجتماعي - تبليغ فيلم محمد ص
+ نوشته شده در بیست و نهم 5 1394ساعت   توسط م.ر فرزین | (1) نظر

نشست خبري در محل لوكيشن فيلم محمد رسول الله (ص)


 

 نشست خبري فيلم محمد رسول الله (ص) بعد از ظهر دوشنبه 94/5/26 با حضور مجيد مجيدي كارگردان و برخي از عوامل فيلم در محل لوكيشن فيلم در شهرك سينمايي پيامبر اعظم برگزار شد


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - مجيد مجيدي - عكس هاي فيلم محمد(ص)
+ نوشته شده در بیست و نهم 5 1394ساعت   توسط م.ر فرزین | (1) نظر

تيزر / سرنوشت عهدنامه تحريم پيامبر


 
+ نوشته شده در بیست و نهم 5 1394ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

جديدترين تصاوير از فيلم محمد رسول الله ص


 

در آستانه‌ي جشنواره‌ي فجر جديدترين تصاوير از فيلم «محمد رسول الله»، كه قرار است در افتتاحيه‌ رونمايي شود را ببينيد.


جديدترين تصاوير از فيلم «محمد رسول الله»

جديدترين تصاوير از فيلم «محمد رسول الله»

جديدترين تصاوير از فيلم «محمد رسول الله»

جديدترين تصاوير از فيلم «محمد رسول الله»

جديدترين تصاوير از فيلم «محمد رسول الله»

جديدترين تصاوير از فيلم «محمد رسول الله»

جديدترين تصاوير از فيلم «محمد رسول الله»

جديدترين تصاوير از فيلم «محمد رسول الله»


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - عكس هاي فيلم محمد(ص) - ويتوريو استورارو Vittorio Storaro
+ نوشته شده در بیست و نهم 11 1393ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

پسري كه دلتنگ مادرش است


 

خورشيد طلوع مي‌كند و سواري سياه‌پوش، سوار بر اسب در قاب ظاهر مي‌شود. همراه با سوار وارد شهر مي‌شويم و نوشته روي تصوير گوياي اين است كه در مكه‌ي سال دهم بعثت هستيم. در دوران سختي‌ها و آلام قوم محمد كه در چنبره تحريم‌ها محاصره شده‌اند؛ دوران شعب ابي طالب. سياه‌پوش رخ مي‌نماياند و خود را معرفي مي‌كند؛ او حمزه عموي پيامبر است و در كنار راوي داستان، ابوطالب ديگر عموي پيامبر قرار مي‌گيرد تا محافظ و پناه ياران رسول خدا باشد. فيلم با لحظه بحران و نزاع بين مومنان و كفار به رهبري ابوسفيان و ابولهب آغاز مي‌كند و در همان ابتدا به مخاطب مي‌فهماند كه اين فيلمي است با نشانه‌ها و اشارات امروزي سياسي/ اجتماعي؛ تحريم و نزاع ميان حق و باطل. فيلمي كه قرار است هم مهر و عطوفت رسول خدا را نشان دهد و هم در دل نظاره تاريخي‌اش احكامي پيرامون يهوديت چند شكل و مسيحيت پذيرنده صادر كند. از ميان تهديد ابوسفيان و گدازه‌هاي آتشي كه به سوي محمد و يارانش نشانه گيري شده به گذشته مي‌رويم. به لحظه قبل از تولد پيامبر خدا. به حمله و لشگركشي سپاه ابرهه به قصد حمله به مكه و خراب كردن كعبه. صداي ابوطالب (بازي مهدي پاكدل و صداي منوچهر اسماعيلي) داستان را به پيش مي‌برد و وارد خانواده رسول خدا مي‌شويم.

محمد رسول الله در مقايسه با الرساله (مصطفي عقاد) رويكرد متفاوتي دارد و اهداف ديگري را در سر مي‌پروراند. موفق نمي‌شود به قوت و شور كلاسيك فيلم عقاد داستانش را تعريف كند. هم مقطع تاريخي‌اي كه انتخاب كرده نقاط عطف دراماتيك و هيجان‌انگيز كمتري دارد و هم ساختاري كه براي فيلمنامه در نظر گرفته شده ناخواسته ماهيت و حالت مدرن پيدا كرده. سعي شده سير داستان و روايت تا آخر فيلم وجود داشته باشد و معاني و ايده‌ها در دل فيلم و صحنه به صحنه پخته‌تر شوند. اما در شكل نهايي، فيلم بي‌توجه به ساختار كلاسيك فيلمنامه‌نويسي ترجيح مي‌دهد كه در عرض فيلمنامه حركت كرده و با مكث و درنگ حضور معنوي محمد را هر جا كه حضور دارد برجسته كند. يعني فيلمي پر از نقاط اوج احساسي پيرامون كودكي كه مشاهده مي‌كند و از دست مي‌دهد و دلتنگ مادرش مي‌شود. و فيلم اتفاقن جاهايي موفق است و روي تماشاگر تاثير مي‌گذارد كه تصميم مي‌گيرد از روايت خشك و تخت و فاقد اوج و فرود دراماتيكش فاصله بگيرد و همراه با كودكي كه در آينده قرار است پيامبر خدا شود، پرسه بزند. در دل كوير و خشكي. در دل طبيعت و نور. در دامان مادر و خيره به افق از لاي منظري كه در غار حرا ايجاد شده است. بهترين اين لحظات جايي است حدفاصل بي‌تابي آمنه پاي قبر عبدالله و از دست رفتن آمنه و دلتنگي فرزند براي مادر. زيبا و تاثيرگذار و به يادماندني، يادآور لحظات تنهايي و دوري پويي از خويشاوندانش در آخرين امپراطور (برناردو برتولوچي).

اين بهترين فيلم مجيد مجيدي است. در راستاي معنويت مورد علاقه‌اش در فيلم‌هاي قبلي، اين‌بار فرصت آن را داشته تا زيباترين پلان‌ها و سكانس‌هاي عمرش را كارگرداني كند. با همراهي و كار درجه يك عوامل فني. از ويتوريو استورارو حيرت‌انگيز تا موسيقي تاثربرانگيز اي. آر. رحمان و تدوين فوق‌العاده فيلم با مچ كات‌هاي گرافيكي زيبايي كه به ظرافت معاني مورد نظر فيلمساز را موكد و برجسته مي‌كنند. مي‌ماند يك افسوس بزرگ براي فيلمنامه فيلم كه همپاي بقيه عناصر محمد رسول الله عمل نمي‌كند. حيف چنين فيلم مهمي كه فيلمنامه‌اش فاقد ساختار مناسب است. فيلمي با انبوه پلان‌هاي چشم‌نواز و صحنه‌هاي تاثيرگذار كه وقتي به پايان مي‌رسد موفق نمي‌شود انرژي احساسي/ معنوي تماشاگرش را به صورت كامل آزاد كند. نقطه اوج پاياني فيلم - صحنه زيباي جمع شدن اصحاب پيامبر در دل شب و قرائت آيات قرآن از طرف رسول خدا - نقطه اوجي است مشابه بقيه نقطه اوج‌هاي احساسي فيلم. و چون خبري از فراز و فرود دراماتيك در دل يك ساختار داستاني نيست، پس پاياني هم در كار نيست و اين براي چنين فيلمي كه انبوهي حس و معنويت در دل و جان تماشاگرش انباشته كرده نابخشودني است. همان طور كه تصوير دستاني كه به قصد بيعت با رسول خدا وارد آب مي‌شوند هم براي فيلمي كه جهانش را با طلوع خورشيد بنا گذاشته زيادي معمولي و قراردادي جلوه مي‌كند.

محمد رسول الله فيلمي است كه مدام بين امكانات و محدوديت‌هايش در حال تاب خوردن است. چيزهايي از فرط تاثير در ياد مي‌مانند و چيزهايي ديگر همان لحظه تماشا هم ناديدني به نظر مي‌رسند. اميدواركننده و فراتر از انتظار براي مخالفين مدل فيلمسازي مجيد مجيدي، و معمولي و حتا نااميد كننده براي آن‌ها كه انتظار يك اپيك كلاسيك داستانگو را داشتند


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - مجيد مجيدي - دوران كودكي پيامبر(ص) - زندگي انبياء(ع) - ياداشت و نقد فيلم محمد(ص)
+ نوشته شده در بیست و هفتم 11 1393ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

فيلم محمد فني و محتوايي قابل دفاع است/ مذاكره براي پخش جهاني


 

مدير پروژه فيلم «محمد رسول الله (ص)» با اشاره به اينكه اين اثر هر نوع ذائقه اي را كه به دنبال حقيقت باشد، راضي خواهد كرد از مذاكره با پخش كننده هاي جهاني از يك ماه آينده خبر داد.

محمدمهدي حيدريان مدير پروژه سينمايي «محمد رسول الله» به كارگرداني مجيد مجيدي در حاشيه نمايش اين فيلم براي اهالي رسانه و هنرمندان در سينما فرهنگ درباره اقداماتي كه نسبت به انتقادات الازهر مصر در دستور كار دارند و امكان نمايش آن براي منتقدان پيش از اكران جهاني به خبرنگار مهر گفت: فيلم سينمايي «محمد رسول الله (ص)» براي تكميل صداگذاري حدود سه هفته ديگر كار دارد و پس از انجام اين موارد فيلم براي پخش جهاني آماده خواهد شد. پس از آن برنامه هاي مفصلي داريم تا گروه ها با سلايق و اعتقادات مختلف بتوانند فيلم را ببينند و يك مواجهه علني با فيلم پيدا كنند. با نمايش فيلم براي اين گروه ها تصورات و پيش فرض هايي را كه بدون ديدن فيلم بيان كرده اند جنبه عيني يافته و از اين طريق مي توانند به دريافت درستي از اثر برسند.

وي افزود: فكر مي كنم فيلم «محمد رسول الله» هر نوع ذائقه اي را كه به دنبال حقيقت باشد راضي مي كند؛ چه به جهت استنادات تاريخي كه به اندازه كافي در اين مورد تحقيق و مطالعه شده و چه از لحاظ كيفي و فني. براي توليد اين فيلم بهترين هاي داخل و خارج انتخاب شده اند و مطمئنا نتيجه نهايي اين اثر سينمايي مي تواند مخاطبان را راضي نگه دارد.

حيدريان درباره بازخوردهايي كه در روزهاي اخير از فيلم گرفته است، بيان كرد: حسي كه از همه افرادي كه در چند روز اخير به تماشاي فيلم نشسته اند، گرفته ام اين بوده كه همگي نفس راحتي كشيده اند كه بالاخره تصوير درستي از حضرت محمد (ص) در اين فيلم به تصوير كشيده شده است  و ما مي توانيم بخشي از حقيقت كنوني حضرت را به تصوير بكشيم.

مدير پروژه «محمد رسول الله (ص)» در پايان درباره اكران جهاني فيلم يادآور شد: از يك ماه ديگر مذاكراتمان را با پخش كننده هاي فيلم آغاز مي كنيم. در ساليان گذشته و به ويژه در ماه هاي اخير درخواست هاي بسياري براي پخش جهاني فيلم داشته ايم اما همه مذاكرات را موكول به بعد از اتمام مراحل فني فيلم كرديم تا توزيع كننده ها هم فيلم كامل شده را ببينند لذا از ماه آينده مذاكراتمان را براي به توافق رسيدن با پخش كننده آغاز خواهيم كرد.


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - مجيد مجيدي - محمد مهدي حيدريان - الفيلم العالمي - پخش جهاني فيلم محمد(ص)
+ نوشته شده در بیست و ششم 11 1393ساعت   توسط م.ر فرزین | (1) نظر

سرانگشتم لياقت نگارش نام رسول‌الله را يافت/ بدنم به لرزه درآمد


 
 
جليل رسولي هنرمند خوشنويس كه قرعه انتخاب نهايي نام نوشته فيلم «محمد رسول‌الله» به نام او رقم خورده، معتقدست كه سرانگشت او با عنايات الهي لياقت يافته تا نام مبارك رسول‌الله را بنگارد.

جليل رسولي هنرمند پيشكسوت عرصه نقاشي‌خط و خوشنويسي كه قرعه انتخاب نهايي نام‌نوشته فيلم سينمايي «محمد رسول‎‌الله» سرانجام به نام او رقم خورده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگي انتخاب اين نام‌نوشته و همچنين وسواس مجيد مجيدي كارگردان اين فيلم درباره انتخاب نام‌نوشته اثر چنين توضيح داد: حدود يك سال و نيم پيش بود كه از من خواسته شد در داوري مسابقه نام‌نوشته «محمد رسول‌الله» شركت كنم. من داوري مسابقات را معمولاً كمتر مي پذيرم ولي به حرمت اين كلام و فيلمي كه متعلق به پيامبر است، آن را پذيرفتم. در اين مسابقه حدود 2600 اثر رسيد كه بيشتر اين آثار متعلق به هنرمندان ايراني بود و آثار خارجي چنداني نرسيده بود.

وي افزود: از ميان آثار ارسالي به اين مسابقه 3 نفر را به عنوان برگزيدگان اول تا سوم انتخاب كرديم كه جوايزي هم به آنها اهدا شد اما آقاي مجيدي گفته بود كه انتخاب نام‌نوشته فيلم را خودش بر عهده خواهد داشت و از آثار برگزيده نهايي نيز چندان رضايت خاطر نداشت، بنابراين از ما 7 داور اين مسابقه خواست كه ما هم اين نام‌نوشته را بنويسيم و 4 نفر از داوران اين كار را انجام دادند. 

رسولي درباره چگونگي به نتيجه رسيدن اين نام‌نوشته و شكل خاص نوشتن آن كه منجر به انتخاب نهايي براي فيلم «محمد رسول‌الله» شد، بيان كرد: ما حدود 15 دقيقه از فيلم را ديده بوديم و من در ذهنم اين بود كه در نام‌نوشته فيلم بايد حتماً به موقعيت زماني و مكاني فيلم توجه شود. چراكه اين فيلم مربوط به 1300 سال قبل بود. اول يك خط گرافيكي كار كردم و به چند نفر از افراد خانواده هم نشان دادم، 3 روزي روي آن كار كردم و بعد به اين نتيجه رسيدم كه اين خط از جنس زمان فيلم نيست چون آن زمان كه خط گرافيكي در كار نبوده است، حتي خط كوفي هم هنوز در آن دوره مورد استفاده نبوده و فقط از نوعي خط ابتدايي در نوشتار استفاده مي‌شده است.

نشست خبري فيلم سينمايي محمد رسول الله(ص)

وي ادامه داد: براي به نتيجه رسيدن كارم از خدا و پيامبر اسلام (ص) مدد خواستم، همه هنرمندان ديگري كه در تركيب هيأت داوران بودند، از استادان طراز اول اين هنر هستند ولي من دوست داشتم كه نام‌نوشته فيلم را من بنويسم. يك روز بدون اراده و فكر قبلي انگشتم را درون مركب زدم و شروع به نوشتن كردم، اين اولين بار بود كه با انگشت خط مي نوشتم و تاكنون نه من اين كار را كرده بودم و نه به خاطر دارم فرد ديگري از اين شيوه براي نوشتن استفاده كرده باشد. حين نوشتن انگشتم مي لرزيد در حالي كه بسياري از صاحبنظران معتقدند كه خط جليل رسولي هميشه صاف است و بدون لرزش مي نويسد، اما اين بار دستم مي لرزيد، متعجب شده بودم. بعد متوجه شدم كه تمام بدنم به لرزه درآمده است، وقتي چنين احساسي را در خودم ديدم، مطمئن شدم كه اين همان خط نهايي است كه بايد خوب از آب دربيايد و انتخاب خوبي كرده‌ام و از اين احساس به وجد آمدم.

اين هنرمند 66 ساله در ادامه درباره نظر كارگردان فيلم درباره نام‌نوشته خود اظهار كرد: آقاي مجيدي وقتي اين خط را ديد، خيلي استقبال كرد و در نهايت آن را به عنوان نام‌نوشته فيلم «محمد رسول‌الله» برگزيد. همچنين از من خواست كه با همين شيوه «بسم‌الله الرحمن الرحيم» را هم براي شروع فيلم بنويسم كه با عنوان فيلم مطابقت داشته باشد و به تازگي هم خواسته كه همين شيوه را در نوشتن نام لاتين فيلم هم به كار بگيرم.

رسولي درباره نظر خودش در بكارگيري اين شيوه ابتدايي براي نوشتن خط توضيح داد: به نظر خودم اگر چه يك خط بسيار ابتدايي است اما براي فيلمي تاريخي بسيار مناسب است و از نظر اجرايي نيز كار تازه‌اي است و خوشبختانه دست اندركاران فيلم هم از آن راضي بودند.

 

اين هنرمند خوشنويس با بيان اينكه نوشتن اين نام‌نوشته به اين شيوه يك اتفاق بوده است، تأكيد كرد: من تاكنون با انگشتم خط ننوشته ام و اين اولين بار بود كه اين شيوه به ذهنم رسيد و كار كردم و احساس مي‌كنم كه انگشت من اين لياقت را يافت كه نام مبارك پيامبر گرامي اسلام را بر يك فيلم ماندگار از زندگي ايشان بنويسد.

وي كه تاكنون داوري مسابقات خوشنويسي بسياري را بر عهده داشته است، يادآور شد: من عمري را با قلم‌ني و قلم‌مو نوشته بودم و يك باره همه اينها را به كناري نهادم و از سر اتفاق دست به يك انتخاب زدم كه تاكنون نظير آن را نديده بودم، چرا كه در طول 53 سال كار خوشنويسي همه كتاب هاي مربوط به خوشنويسي و خط را از 100 سال پيش تا امروز ديده ام و بسياري را هم خوانده ام اما تاكنون با  چنين خطي كه من نوشته‌ام، روبرو نشده‌ام.

رسولي با تأكيد بر سختي نوشتن اين نام نوشته، گفت: من حتي در زمان داوري آثار اين مسابقه نيز به دوستانم مي گفتم كه واقعاً كار سختي است كه خطي نوشته شود تا به دل مخاطب بنشيند، حتي ترس را من در چشمان داوران هم مي ديدم.

وي درباره استفاده از اين شيوه در آثار آينده اش هم بيان كرد: براي اين كار به خصوص خوب جواب داد و خودم هم راضي‌ام اما نمي‌دانم در آينده هم كاربرد دارد يا خير.

رسولي درباره استفاده از رنگ قهوه‌اي در اثرش اظهار كرد: من با مركب قهوه اي نوشتم كه حالت كهنگي را تداعي مي كند و بيشتر به دل مي نشيند. 

وي تصريح كرد: در روزگار اين فيلم، از قلم هايي استفاده مي‌شده كه نوك خيلي تيزي نداشته‌‌اند، نگارش بسيار ابتدايي بود و سالها بعد از آن خط و خوشنويسي شكل مي گيرد.


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - زندگي انبياء(ع) - الفيلم العالمي - نظر شخصيت ها درباره فيلم محمد(ص) - ياداشت و نقد فيلم محمد(ص)
+ نوشته شده در بیست و ششم 11 1393ساعت   توسط م.ر فرزین | (1) نظر

فيلم محمد(ص) پايان ژانر اسلام‌هراسي است


 

عضو هيأت رئيسه كميسيون فرهنگي در مجلس هشتم گفت: فيلم سينمايي محمد(ص) به موازات تنوع ديدگاه هايي كه به وجود خواهد آورد، در نوع خود مي تواند يك فيلم وحدت بخش در جهان اسلام باشد.

فيلم محمد(ص) پايان ژانر اسلام‌هراسي است    

به گزارش بسيج پرس؛ جواد آرين منش عضو هيأت رئيسه كميسيون فرهنگي در مجلس هشتم با اشاره به روند ساخت فيلم محمد(ص) به كارگرداني مجيد مجيدي گفت: به راحتي مي توان اين فيلم را كه ساخت آن از سال 86 كليد خورد، بزرگ ترين پروژه سينمايي كشور دانست.

نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس هشتم شوراي اسلامي بر همين اساس تصريح كرد: قاعدتا انتظار اين است كه يك اثر فاخر، ماندگار و اثر برجسته فرهنگي هنري را از جمهوري اسلامي ايران شاهد باشيم كه پيام رسان و نشان دهنده هنرمندان ايراني در ارتباط با معرفي شخصيت پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) باشد.

وي در ادامه با بيان اينكه طبيعتا فيلمي كه در خصوص زندگي پيامبر اسلام(ص) ساخته كه مخاطب آن از جهان اسلام حدود 2 ميليارد نفر مسلمان خواهد بود، گفت: بر همين اساس نسبت به آن حساسيت ها نيز بيشتر خواهد شد و قطعا اين فيلم در جهان اسلام انعكاس وسيعي داشته و توانايي ايجاد يك گفتمان را نيز خواهد داشت.

آرين منش در ادامه با اشاره به اين مطلب كه اگرچه اين فيلم يك كار ملي و ايراني است ولي كاري متفاوت از ساير توليدات است، يادآور شد: فيلم محمد(ص) يك فيلم ملي است كه مخاطب جهاني خواهد داشت و طبيعي است كه حساسيت برانگيز باشد چرا كه ما ديدگاه ها، قرائت ها و روايات تاريخي متفاوتي را در زمينه زندگي پيامبر(ص) داريم.

اين عضو هيأت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس هشتم ادامه داد: اينكه جهان اسلام، علما، انديشمندان، هنرمندان و صاحبنظران نسبت به چنين فيلمي حساسيت داشته باشند دور از ذهن نيست و اين فيلم يك فيلم جريان ساز و تأثيرگذار خواهد بود.

وي افزود: اين فيلم به موازات تنوع ديدگاه هايي كه به وجود خواهد آورد، در نوع خود مي تواند يك فيلم وحدت بخش در جهان اسلام باشد چرا كه از مهم ترين عوامل وحدت بخش در جهان اسلام قرآن و پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) هستند.

آرين منش در ادامه با بيان اينكه اگر ما به عوامل وحدت بخش در جهان اسلام نگاهي بياندازيم همه مسلمانان جهان قرآن را با جان و دل به عنوان يك كتاب آسماني و وحياني و پيامبر اسلام(ص) را به عنوان منادي اسلام و بنيان گذار اسلام پذيرفته اند، اذعان كرد: بنابراين در خصوص پيامبر(ص) وحدتي در بين جهان اسلام اعم از سني و شيعه وجود دارد لذا خودش مي تواند عامل وحدت بخش در جهان اسلام باشد.

عضو هيأت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس هشتم شوراي اسلامي در پايان با بيان اينكه فيلم محمد(ص) مي تواند در جهت كاهش اسلام هراسي گام فرهنگي مهم تلقي شود، خاطرنشان كرد: در هر صورت پروژه اين فيلم، يك كار سترگ، با شكوه و باعظمت ولي حساسيت برانگيز خواهد بود بدين معنا كه اين گونه توليدات كه همه مسلمانان، هنرمندان و علما به آن حساس هستند با نقدهايي روبرو خواهد شد كه ممكن است در نوع خودش مثبت باشد ولي در نهايت اثري فاخر، ماندگار و پيام رسان مي شود.


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - نظر شخصيت ها درباره فيلم محمد(ص) - ياداشت و نقد فيلم محمد(ص)
+ نوشته شده در بیست و پنجم 11 1393ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

يادداشتي بر فيلم محمد(ص): محمد رسول الله دعوت سينمايي جهان به كلمه ي سواء


 

حسن حائريپيش از فيلم:

"محمد رسول الله" كه حاصل حدود 8 سال فعاليت هنرمندان مختلف سينماي ايران و جهان است، حكايت سينمايي دوران جاهليت و سپس عام الفيل و ولادت حضرت پيامبر اعظم صلوات الله عليه و آله تا حدود سنّ نوجواني ايشان است كه البته با نگاه حضرت ابوطالب، عموي پيامبر و با روايت شعب ابي طالب آغاز مي شود.

اين فيلم با هزينه اي حدود 95 ميليارد تومان (شامل 25 ميليارد ساخت ماكت مكه، مدينه و سرزمين بُصرا – كه كليساي بُحَيرا هم در آن است ، 8 ميليارد خريد تجهيزات نوين سينمايي، 16 ميليارد پيش توليد، 31 ميليارد توليد و 15 ميليارد پس از توليد)، آماده و ساخته شده است.

بخش اعظم ساخت آن در شهرك تازه ساخت سينمايي پيامبر اعظم در 55 كيلومتري شهر مقدس قم انجام شده است؛ شهركي چند ده هكتاري و چند منظوره كه در مختصات واقعي (اندازه يك به يك) و با سازه هاي سبك و پر قدرت به همت شركت سينمايي نور تابان ساخته شده و قرار است زمينه را براي استمرار توليداتي از اين دست تسهيل سازد.

در كنار هم قرار گرفتن نام هايي مانند مجيد مجيدي(نويسندگي و كارگرداني)، سيدرضا ميركريمي(مشاوره نويسندگي و كارگرداني)، ويتوريو استورارو و حميد خضوعي ابيانه(فيلمبرداري)، اسكات اي. اندرسون و مرحوم جواد شريفي راد(جلوه هاي ويژه) و اي. آر. رحمان(موسيقي)، هر علاقه مند به سينما را مجاب به ديدن اين اثر مي كند، به ويژه آنكه نام هاي خارجي اشاره شده، همگي سرشناس و صاحب جايزه اسكار هستند و در فيلم هايي مانند اينك آخرالزمان، ترميناتور2 و ميليونر زاغه نشين حضور داشته اند.

همچنين وقتي مي شنويم كه منبع الهام گيري استورارو جهت ايده هاي فيلمبرداري، نقاشي هاي استاد بي بديل ايراني، "محمود فرشچيان" است يا زماني كه متوجه مي شويم نام هايي مانند محسن شاه ابراهيمي، حميد قديريان و كلژاكويچ، طراحي هنري اثر را بر عهده داشته اند، باز هم مشتاق مي شويم تا اين اثر را با بازي بازيگراني مانند عليرضا شجاع نوري(عبد المطلب)، ساره بيات(حليمه سعديّه)، مينا ساداتي(آمنه)، محسن تنابنده(ساموئل يهودي) و داريوش فرهنگ(ابوسفيان) به نظاره بنشينيم.

"محمد رسول الله" قرار است يك سه گانه ي هنري باشد تا پكيج سينمايي معرفي "اسلام مهربان" به جهان با محوريت "پيامبر مهرباني ها" كامل شود. بخش دوم از نوجواني تا بعثت و بخش سوم از بعثت تا شهادت حضرت را به تصوير خواهد كشيد، ان شاء الله.

 فيلم:

"محمد رسول الله" بدون تيتراژ آغاز مي شود و سكانس طلوع خورشيد در افتتاحيه عالي است به ويژه آنكه اين سكانس در پايان فيلم، مكمل لازم خود را با طلوع ماه پيدا مي كند؛ اگرچه بهتر مي بود ورود دستان پيامبر در آب، با گسترش نور ماه در آب همراه مي شد و سپس فيلم به پايان مي رسيد - ...


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - الفيلم العالمي - نظر شخصيت ها درباره فيلم محمد(ص) - ياداشت و نقد فيلم محمد(ص)
ادامه مطلب
+ نوشته شده در بیست و پنجم 11 1393ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

محمد رسول‌الله به خوبي نشان داده كه پيامبر، پيامبر رحمت و مهرباني است/ «محمد» فاخرترين فيلم در سه دهه گذشته


 

علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بعد از اكران فيلم محمد رسول الله در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين فيلم دوران كودكي پيامبر تا زمان بعثت را به تصوير مي‌كشد و به خوبي نشان داده كه پيامبر، پيامبر رحمت و مهرباني است.
 
وي ادامه داد: يكي ديگر از ويژگي‌هاي فيلم آن بود كه بشارت‌هاي داده شده در مورد آمدن پيامبر در كتاب‌هاي تورات و انجيل در اين فيلم به خوبي ذكر شده بود.
 
جنتي تصريح كرد: اين فيلم به عنوان بخش اول قلمداد مي‌شد، اما اميدواريم توفيقي پيدا كنيم تا بخش دوم آن را يعني زمان بعثت و رحلت را بسازيم.
 
جنتي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر ادامه‌ي اين فيلم با همين گروه كارگرداني، خاطرنشان كرد: ما سعي خود را مي‌كنيم تا با اين گروه و با همين كيفيت و حتي بهتر ادامه‌ي فيلم محمد رسول الله را بسازيم.


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - مجيد مجيدي - ويتوريو استورارو Vittorio Storaro - نظر شخصيت ها درباره فيلم محمد(ص)
+ نوشته شده در بیست و پنجم 11 1393ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

فيلم «محمد رسول الله» جهاني تر از آنچه كه فكر مي‌كرديم خواهد شد


 

حجت الله ايوبي رييس سازمان سنمايي پس از تماشاي فيلم محمد (ص) درباره فيلم به خبرنگار سينما باشگاه خبرنگارن گفت: فيلم بسيار خوب بود و انتظاراتي كه همه از فيلم داشتند برآورده شد، لااقل براي من كه اينطور بود.

وي ادامه داد:به نظر من پيام  مهر، عطوفت و رحمت و مهرباني پيامبر را در اين فيلم به خوبي مي‌توان ديد.

ايوبي تصريح كرد: من فكر مي‌كنم اين فيلم جهاني‌تر از آنچه كه فكر مي‌كرديم خواهد شد بويژه اينكه فيلم پيام  بسيار عاطفي و انساني دارد وجهان امروز تشنه اي اين پيام است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر زمان اكران اين فيلم گفت: با توجه به برنامه ريزي ها، تلاش مي شود «محمد رسول الله» اواخر تابستان سال آينده اكران شود.


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - مجيد مجيدي - ويتوريو استورارو Vittorio Storaro - نظر شخصيت ها درباره فيلم محمد(ص)
+ نوشته شده در بیست و پنجم 11 1393ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

اكران جهاني فيلم «محمد رسول الله» هم‌زمان با اكران عمومي آن در ايران انجام مي‌شود/ اميدوارم اين فيلم شروع نهضت سينماي ايران در جهان باشد


 
«مجيد مجيدي» كارگردان فيلم «محمد رسول الله» بعد از اولين اكران اين فيلم در سينما فرهنگ، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنوز زمان اكران مشخص نيست اما سياست بر اين است كه اكران عمومي در ايران با اكران جهاني آن همزمان باشد و دوستان در تلاش‌اند تا زمينه‌هاي پخش جهاني را فراهم كنند.
 
وي ادامه داد: پروژه‌ي «محمد رسول الله» هفت سال به طول انجاميد و سه سال براي طراحي، دو سال براي فيلمنامه و يك سال هم براي ساخت و ساز و فيلمبرداري طول كشيد و اكنون هم يك سال براي تدوين وقت برده كه فكر مي‌كنم وارد هشت سال شديم.
 
مجيدي در خصوص طراحي صحنه و دكور فيلم محمد رسول الله بيان كرد: ما فكر كرديم به جاي‌ آنكه همانند ديگر فيلم‌ها دكوري طراحي كنيم و آن را تخريب كنيم، دكوري را بسازيم كه به عنوان سرمايه‌ي ملي باقي بماند.
 
وي افزود: دوست داشتم دكور فيلم «محمد رسول الله» ذخيره‌اي براي فيلم‌هاي جهان اسلام باشد و ماندگار بماند.
 
مجيدي خاطرنشان كرد: اميدوارم فيلم «محمد رسول الله» شروع جريان نهضت سينماي ايران در جهان اسلام باشد.
 
وي در پايان بيان كرد: اين اولين باري بود كه به شكل عمومي فيلم را مي‌ديدم و همه‌ي لحظه لحظه‌هايش را دوست داشتم، چرا كه اين فيلم، فيلم ارزشمندي است.

برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - مجيد مجيدي - دانشجويان حامي فيلم محمد(ص) - زندگي انبياء(ع)
+ نوشته شده در بیست و پنجم 11 1393ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

محمد رسول‌الله تنها يك فيلم نيست


 

مجيد مجيدي بزرگترين «سوپرايز» فيلم «محمد رسول‌الله» (ص) را بازيگران اين فيلم دانست، ‌همچنين از اهالي رسانه خواست خارج از نگاه‌هاي ژورناليستي از اين فيلم به عنوان يك دستاورد مهم محافظت كنند.

به گزارش خبرنگار سينمايي ايسنا، اين كارگردان سينما در آستانه‌ي رونمايي فيلمش در جشنواره‌ي فيلم فجر پس از چند سال سكوت درباره‌ي اين اثر هنري در برابر خبرنگاران نشست تا پاسخگوي سوال‌هاي آنها باشد.

بازيگران فيلم محمد رسول‌الله در دنيا خواهند درخشيد

اين كارگردان امروز 17 دي ماه در اين نشست كه در شهرك سينمايي پيامبر اعظم (ص) برگزار شد،حاضر بود درباره عدم استفاده از بازيگران خارجي در فيلمش گفت: معتقدم در اين حوزه بازيگران ما واقعا در حد و اندازه بازيگران مطرح دنيا هستند و توانمندي‌هاي زيادي داريم. معتقدم بازيگران فيلم «محمد رسول‌الله» به لحاظ هنربازيگري، بسيار در دنيا خواهند درخشيد.

وي افزود: به طور جد معتقد بودم ظرفيت ما در حوزه بازيگري بسيار بالاست و هر موقع فيلمي در جهان و كشورمان توانسته معرفي شود بازيگران ما در آن درخشيده‌اند.

مجيدي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص مقطع زمان روايت فيلم و عدم داشتن حجاب در آن دوران اظهار كرد: تلاش كرديم اين وجه را رعايت كنيم. براي حضرت آمنه با توجه به وجوه قدسي ايشان حجاب كاملا رعايت شد. همچنين براي "حليمه" ضمن اينكه گيس‌هاي مصنوعي درست كرديم، براي سايرين نيز گيسوان مصنوعي استفاده شد و در طراحي لباس هم اين موضوع در نظر گرفته شد.

اين كارگردان درباره شكل روايت فيلم و حساسيت‌هايي كه بر موضوع «محمدرسول‌الله(ص)» وجود دارد،يادآور شد: در اين زمينه طي دو سال تحقيقات مفصلي داشتيم و براساس كتب برجسته‌ترين تاريخ‌دان‌ها تحقيق كرديم و همچنين رايزني‌هاي زيادي با علماي اهل تسنن و اهل شيعه داشتيم.

مقطعي را به تصوير كشيديم كه مورد اختلاف نباشد

مجيد مجيدي تاكيد كرد: تمام تلاش‌مان اين بود كه مقطعي از زندگي حضرت محمد (ص) را به تصوير بكشيم كه هيچ گونه اختلافي بين گروه‌هاي مختلف اسلامي درباره آن نباشد و همچنين وفاقي هم بوجود آورد.

او افزود: تاكنون قرائت‌هاي مختلفي روايت شده كه نسبتي با اسلام ندارد. بنابرين ما تلاش‌مان اين است كه قرائت درستي داشته باشيم كه وحدت‌آميز باشد و ضرورت بوجود آمدن اسلام و علت آن را قرائت كنيم.

مجيدي درباره واكنش‌هايي كه در خارج از ايران به فيلم «محمدرسول‌الله» شده است، گفت: خوب است چنين نگراني‌ها و حساسيت‌هايي در همه زمينه‌ها باشد. در جاهايي به ساحت مقدس حضرت بي‌احترامي مي‌شود اما واكنش درست نشان داده نمي‌شود.

اين كارگردان تاكيد كرد: بايد در اين خصوص گفت‌وگو شود و هنر سينما يكي از اساسي‌ترين ابزارهاست و جهان اسلام بايد در اين حوزه سرمايه‌گذاري كند.

 محمد رسول‌الله تنها يك فيلم نيست

مجيد مجيدي در بخش ديگري از اين نشست تاكيد كرد: «محمد رسول‌الله» تنها يك فيلم نيست بلكه شروع يك جريان فرهنگي درست است تا قرائت درستي از اسلام داشته باشيم.

او با اشاره به شهرك پيامبر اعظم (ص) به عنوان لوكيشن اين فيلم، گفت:ما اين شهرك را با يك چشم‌انداز 30 ساله ساخته‌ايم و از حضور همه‌ي كشورها براي ساخت فيلم در خصوص اسلام استقبال مي‌كنيم تا آن قرائت درست را به دنيا نشان دهيم.

مجيدي اضافه كرد: در خصوص حضرت عيسي (ع) و موسي (ع) فيلم‌هاي زيادي ساخته شده و حتي درباره بودا 45 فيلم ساخته شده است اما در خصوص خاتم پيامبران كه حجت را به تمام هستي تمام مي‌كند، تنها يك فيلم «الرساله» ساخته شده كه آن هم در راستاي نشان دادن اين است كه اسلام دين خشونت، ترس و وحشت است و بيشتر به جنگ‌ها پرداخته شده است.

وي با اشاره به فيلم محمد رسول‌الله ادامه داد: اين فيلم دومين اثر است كه در خصوص پيامبر (ص) ساخته مي‌شود. نمي‌دانم اين دوستاني كه در خصوص فيلم جو سازي مي‌كنند، از چه جهت بايد نگران باشند. همان‌قدر كه اهل تسنن به وجود حضرت احترام دارند، احترام شيعيان به مراتب بيشتر است، پس چرا بايد نگراني داشته باشند و مرتب از دور تخطئه كنند و قبل از اينكه فيلم را ديده باشند نقدهاي غيرمنصفانه‌اي داشته باشند؟!

مجيد مجيدي با دعوت از علماي اهل تسنن خصوصا "الازهر" گفت: فيلم را ببينيد و بعد صحبت كنيد.

 پاسخ مجيدي به برخي نقدها

اين كارگردان در خصوص نام اصلي فيلم و داستان آن گفت: نام فيلم «محمد رسول‌الله (ص)» است و داستان فيلم كودكي پيامبر است اما قصه از روزهاي آخر شعب ابوطالب آغاز مي‌شود، حدود 20 دقيقه زمان حصر پيامبر (ص) در شعب ابوطالب خواهد بود و ساير صحنه‌ها به صورت فلاش بك قبل از تولد تا مقطع 12 سالگي پيامبر (ص) است.

مجيدي درباره حضور فيلم در محافل جهاني اظهار كرد: هنوز تصميم قاطع و جدي در اين زمينه صورت نگرفته است اما تمهيداتي در بخش بين‌الملل شركت "نور تابان" انديشيده شده كه پس از قطعي شدن اعلام خواهد شد. تاكنون نيز كمپاني‌هاي آمريكايي خصوصا "سوني پيكچرز" براي ديدن فيلم اظهار علاقه كرده و درخواست‌هاي زيادي آمده است، اما تاكنون هيچ پاسخ نهايي داده نشده و منتظر آماده شدن نهايي فيلم هستيم.

اين كارگردان در بخش ديگري با بيان اينكه علاقه‌مند بوده است فيلمش در ايام تولد حضرت محمد (ص) رونمايي شود، گفت: متأسفانه پروسه آماده‌سازي فيلم به دليل سنگين بودن كار ادامه پيدا كرد بنابراين زمان مناسب ديگر را جشن انقلاب ديديم كه با صحبتي كه با آقاي رضاداد (دبير جشنواره‌ي فجر )داشتيم، قرار شد 12 بهمن‌ماه فيلم به نمايش درآيد كه البته شنيدم آقاي ايوبي پيش دستي كرده و خبر را زودتر اعلام كرده است.

ناگفته‌هاي مجيدي درباره‌ي بودجه فيلمش

در بخش ديگري از اين نشست،مجيد مجيدي در پاسخ به سوالي درباره اينكه چرا او براي كارگرداني اين فيلم انتخاب شده است؟ پاسخ داد: اين توفيق من بود و لطفي بود كه به ما شد تا اين فيلم را بسازم، در واقع توفيق ما بود كه اين جريان با ما باشد و معبر بازكن باشيم.

اين كارگردان درباره‌ي بودجه فيلم «محمد رسول‌الله» خطاب به اهالي رسانه گفت: دوستان فراموش نكنند اين بودجه‌ها با چه مقايسه مي‌شود! ريدلي اسكات فيلم زندگي حضرت موسي (ع) را ساخت كه هيچ نسبتي با وجوه معرفتي ايشان ندارد و همچنين كاري هم در خصوص زندگي حضرت نوح ساخته شد كه اين‌ها هر كدام حدود 160 ميليون دلار هزينه ساختشان شد.

او تاكيد كرد: فيلم «محمد رسول‌الله (ص)» مي‌تواند مخاطبان زيادي در جهان داشته باشد و از لحاظ تكنيكي نيز از بهترين‌هاي دنيا استفاده كرده‌ايم.

مجيد مجيدي با اشاره به شرايط ساخت اين فيلم گفت: سي‌جي‌آي زيادي هم در فيلم استفاده شده است، مانند حمله ابرهه و براي خلق چنين صحنه زيبايي بايد حق مطلب را ادا مي‌كرديم، معتقدم در حوزه تكنيكي براي اين فيلم از بهترين‌ها استفاده شد.

اين كارگردان درباره حمايت مقام معظم رهبري از اين پروژه گفت: يكي از توفيقاتي كه در اين پروژه داشتيم، حُسن اعتماد مراجع تقليد خصوصا مقام معظم رهبري بود. توفيق داشتيم خدمت حضرات آيات سيستاني، وحيد،‌جوادي عاملي، مكارم شيرازي و مقام معظم رهبري رسيديم و وقتي توضيحات لازم را در خصوص فيلم مي‌دادند حسن اعتمادي كه شد يكي از بزرگترين الطاف بود. همچنين با علماي اهل تسنن كه در كشورهايي چون تركيه، الجزاير و سوريه ملاقات داشتيم.

وي با اشاره به بازديد رهبري از پشت صحنه اين فيلم گفت: ايشان بازديدي از اين پروژه داشتند كه به وقت خودش اطلاع رساني خواهد شد. در واقع صحبت‌هاي مبسوطي داشتند كه بسيار شنيدني‌اند.

اين كارگردان در پاسخ به سوال ديگري بر مبناي اينكه چقدر از اين فيلم بر مبناي واقعيت و چقدر ساخته ذهن او است؟‌ گفت: ما تلاش كرديم تحقيقات جامعي داشته باشيم و در وجه دراماتيك ضمن وفاداري به اصل، نگاه آزادي هم داشتيم.

شان اين فيلم نيست كه ژورناليستي نگاهش كنيد

مجيد مجيدي در پايان سخنانش خطاب به اهالي رسانه گفت: همه شما نسبت به اين حركت وظيفه داريد. اطلاع‌رساني وظيفه سنگيني است و شأن اين فيلم نيست به صورت ژورناليستي به آن نگاه شود و اين جفاي بزرگي به حق حضرت رسول (ص) است، شما مسئول هستيد از اين دستاورد حفاظت كنيد.

به گزارش ايسنا،محمدمهدي حيدريان مدير پروژه كه در كنار مجيدي در نشست حضور داشت، درباره ساخت قسمت‌هاي بعدي اين فيلم گفت: تا اين كار به نمايش درنيايد مصلحت نيست به قسمت دوم و سوم ورود كنيم.

پيش از سخنان مجيدي از "نام‌نوشت" اين فيلم كه توسط جليل رسولي طراحي شده است، رونمايي شد و اين طراح توضيحاتي را در خصوص آن ارائه كرد.

همچنين صادقيان رئيس هيأت مديره شركت "نور تابان" به عنوان تهيه‌كننده اين فيلم با ارائه گزارشي از روند ساخت فيلم «محمد رسول‌الله (ص)» و شهرك پيامبر اعظم گفت: اين شهرك چند منظوره براي ساخت فيلم‌هاي تاريخ اسلام در 220 هكتار ساخته شد كه براي بخش مكه 141 ميليارد، كليساي بصرا 69 ميليارد، شهر مدينه 42 ميليارد و سالن اجتماع 12 ميليارد ريال هزينه شده است.

وي همچنين هزينه خريد تجهيزات سينمايي براي ساخت فيلم را 79ميليارد ريال اعلام كرد و گفت:‌ اين تجهيزات براي استفاده در كل سينماي ايران استفاده خواهد شد.

رئيس هيات مديره شركت نورتابان با اشاره به هزينه‌هاي توليد اين فيلم اظهار كرد:‌ براي فيلمنامه 3 ميليارد، جهت تحقيق و پژوهش 6 ميليارد، پيش توليد 152 ميليارد، توليد 310 ميليارد و پس از توليد 151 ميليارد ريال هزينه شد كه مجموع آن به بيش از 623 ميليارد ريال رسيد.

در ابتداي اين نشست مجيد مجيدي با انتقاد از كيفيت صدا و تصوير سالن نمايش‌دهنده فيلم پشت صحنه،گفت: چند روزي است كه اين مورد را متذكر شده بودم اما هميشه بايد يك مشكلي وجود داشته باشد.

پخش حدود 20 دقيقه از تصاوير صحنه و پشت صحنه فيلم «محمد رسول‌الله (ص)» كه توسط بيژن ميرباقري ساخته شده بود، از ديگر بخش‌هاي برنامه امروز 17 دي ماه بود.

به گزارش ايسنا،پايان بخش بازديد اهالي رسانه از شهرك سينمايي پيامبر اعظم حضور در لوكيشن شهر مدينه بود.


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - مجيد مجيدي - دوران كودكي پيامبر(ص) - دانشجويان حامي فيلم محمد(ص) - مصطفي عقاد - ويتوريو استورارو Vittorio Storaro - الفيلم العالمي
+ نوشته شده در بیست و پنجم 11 1393ساعت   توسط م.ر فرزین | (0) نظر

غبطه بر عوامل! يادداشت يك تهيه كننده بر فيلم محمد رسول الله(ص)

 

 

آقاي سيد محمود رضوي تهيه كننده سينما و تلويزيون كه تهيه آثاري همچون فيلم هاي سينمايي دهليز، درباره الي و معراجي ها و سريال موفق پرده نشين را در كارنامه دارد، درباره اين پروژه بزرگ سينمايي نوشته است.

تماشاي فيلم محمد رسول الله(ص) خلق هنري «آقاي مجيدي»، از شب گذشته حلاوت و شيريني وصف ناپذيري در وجودم بر جاي گذاشته است.

خدا عنايتي به اين گروه عظيم كرده و قسمتي از رسالت تبليغ دين مبين اسلام و پيامبر اعظم(ص) را بر دوش آنها قرار داده و به لطف خداي منان به خوبي اين مهم به نتيجه رسيده است.

براي من اين فيلم تكمله اي بود بر نامه اخير مقام معظم رهبري به جوانان آمريكا و اروپا و وجه بصري اين نامه را كامل نمود و ان شاء الله با نمايش اين اثر جهانيان، "رحمة للعالمين" را بيشتر و بهتر درك مي نمايند.

زبان فيلم، زباني جهاني و با نگاهي درست به اعتقادات ديگر اديان بود كه قطعا از اين جنبه اثرات خوبي را در پيروان اديان الهي خواهد داشت.

در جنبه هاي هنري، آقاي مجيدي از تمام امكانات و قابليت هاي اين مديا استفاده درست نموده اند و در مورد تمام جزئيات فيلم دقت شده است و به قطع يقين مي توان گفت اين فيلم با هيچ اثري در سينماي ايران در جنبه هاي گوناگون قابل مقايسه نيست.

غبطه خوردم بر تمام كساني كه در ساخت اين اثر عظيم حتي به اندازه "مثقال ذره" دخيل بوده اند كه خير آنها را كريم به بهترين نحو جبران خواهد نمود.

اما نگران تفاسير و نقدهاي جزئي هستم كه معمولاً بعد از ديدن اين آثار در رسانه ها شكل مي گيرد كه اكثرا از سر سليقه و نگاههاي سطحي است كه اميدوارم دوستان نفسانيات خود را كنار بگذارند و كليت اين فيلم و اثري كه در جهان خواهد گذاشت را ببينند و از اظهار نظرهاي بي جا خودداري كنند، ان شاء الله.

در پايان بايد گفت كه اين عزيزان جهاد كرده اند و كار بس عظيم را به انجام رسانده اند و در پيشگاه حضرت احديت تفاوت است بين امثال بنده كه با آسودگي فيلم مي سازيم و اين عزيزان كه كاري جهادگونه را به نتيجه رسانده اند و خدا نيز بشارت داده است كه:

فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا جهادكنندگان را بر آنها كه از جهاد سر مي تابند به مزدي بزرگ برتري نهاده است.

شايان ذكر است فيلم سينمايي محمد رسول الله(ص) تا چهارده سالگي پيامبر اكرم(ص) را روايت مي‌كند و پس از سالها انتظار، امسال در بخش غيررقابتي جشنواره فيلم فجر به نمايش گذاشته شد.


برچسب‌ها: فيلم محمد(ص) - مجيد مجيدي - دانشجويان حامي فيلم محمد(ص) - ويتوريو استورارو


تعداد بازدید از این مطلب: 1369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود